Samstag

Asistente medicale in Germania. Perspectiva unei cariere occidentale




Cariera de asistent medical in Germania?  Daca sunteti pregatit, da!

Meseria de asistent medical  este practicata in Germania in clinici, spitale de stat, spitale apartinand bisericilor , centre de seniori, cabinete private,etc . 
Pentru posturile de asistent medical in Germania aplica atat candidati care au studiat in Germania cat si candidat din afara Germaniei, ca de exemplu din: Corea, Bulgaria, Serbia,Ungaria,Romania,Spania,Italia,Croatia, Polonia.
Zonele preferate atat de asistentii medicali pregatiti in Germania cat si de imigranti sunt zonele stabile economic, orasele mari ale Germaniei, orase cu nenumarate oportunitati sociale,culturale,economice.

Chiar daca internetul este plin de anunturi de angajare in Germania in domeniul medical, un loc de munca pe postul de asistent medical la un angajator cu traditie, in special din orase, este o competitie de profesionalism.   Nenumaratele oferte publicate ne induc idea conform careia asistentii medicali in Germania sunt cautati ca painea calda, sunt angajati pe loc si remunerati regeste. 
Afirmatia este adevarata, in sine, dar nu este completa. Adevarul este urmatorul: asistentele medicale cu un nivel de profesionalism si seriozitate ridicat au sansa unui loc de munca conform pregatirii lor,in orase bine situate economic,in Germania.Asistentele medicale pregatite sa puna umarul la avansarea profesionala proprie, au sansa unui loc de munca bun in Germania.
Din acest motiv trebuie sa intelegem urmatorul lucru: o asistenta medicala din Romania, in ciuda diplomei de asistent medical din buzunar, nu isi poate permite luxul de a se ´´culca pe o ureche´´ asteptand ca ofertele bune de lucru sa ii bata la usa. Competitia si miscarea pietei locurilor de munca cer responsabilitate, adaptare si professionalism.
Aceasta nu este o veste proasta, dimpotriva. Este o veste buna pentru asistentele medicale pregatite sa joace dupa regulile jocului sistemului german pentru ca doar lor li se va ivi sansa de angajare in conditii optime.

Care sunt regulile sistemului german?

Prima regula este stapanirea limbii germane la un nivel care permite intelegerea atributiilor si termenilor medicali. Nivelul de limba germana minim  care permite intr-o anumita masura comunicarea la locul de munca este B1. Este un nivel de inceput care poate deschide usa carierei de asistent medical in Germania.  Daca facem referire la nivelurile inferioare , A1 respectiv A2, nu putem vorbi de posibilitatea de angajare ca asistent medical!

De ce este considerat nivelul B1 un nivel ´´de inceput´´ pentru asistentii medicali? 
Pentru ca autoritatea responsabila cu recunoasterea diplomelor asistentilor medicali in Germania(Hessen) il considera, din luna MAI 2014, ca fiind un nivel nesatisfacator pentru intrunirea conditiilor de recunoastere/echivalare a diplomei. Si cum meseria de asistent medical este o meserie reglementata in Germania, practicarea ei cere intrunite conditiile de recunoastere. Iar conditia de recunoastere cere, printre altele, nivelul B2 de limba germana sau B1 de limba germana medicala (Examen TELC)

O alta regula este seriozitatea aplicatiei: un CV complet, cu fotografie, un cazier curat,o diploma tradusa si deschiderea spre perfectionare.

Sa ne intoarcem insa la oportunitatile de angajare in Germania. Am stabilit  ca pentru a primi echivalarea diplomei de asistent medical in Germania nivelul de cunostinte de limba germana trebuie sa fie B2 sau B1 medical,centrat pe meserie. 

Ce se intampla cu asistentele medicale care nu intrunesc inca conditia de limba germana suficienta pentru o recunoastere a diplomei?

Aceste candidate/acesti candidati  au doua posibilitati:

-se angajeaza pe posturi mult inferioare pregatirii lor ,uneori la nivel de necalificat, asadar cu salarii mici,fara dreptul de a se declara asistenti medicali si fara perspective de a avansa

Sau

-se angajeaza pe un post de asistent medical in curs de recunoastere, fiind sub supravegherea si instruirea echipei de asistenti medicali pana la finalizarea procesului de recunoastere a diplomei, continua pregatirea pentru nivelul B2 atat individual cat si in cadrul serviciului si incepe procesul de echivalare pentru incadrarea ´´asistent medical recunoscut´´ Krankenschwester/Krankenpfleger(in).

In prima cateorie intra foarte multi asistenti medicali din Romania, ajunsi in Germania neinformati si nepregatiti pentru o cariera conform pregatirii lor si care ajung sa se plafoneze fara sa avanseze profesional.  In cea de-a doua categorie intra asistentii medicali informati si constienti de importanta adaptarii la sistemul german,  care fie singuri fie cu ajutorul agentiilor de intermediere au fost plasati pe posturi cu perspectiva, la angajatori pregatiti sa investeasca timp si resurse pentru perfectionare respectiv obtinerea echivalarii. Iar cand se intampla asta, poate fi bifat ca succes professional! Angajarea in cadrul spitalicesc intr-o bransa cautata , inainte de recunoasterea diplomei si mai ales cu perspective clare de avansare, suport si asistenta din partea angajatorului respectiv  a agentiei de intermediere, este un succes pentru care candidatul merita felicitat! 
A trecut de interviu si a reusit sa convinga angajatorul de potentialul profesional, lucreaza legal in Germania si e sustinut pentru recunoasterea diplomei in urma careia va fi, oficial, asistent medical in Germania la acelasi nivel cu colegii germani!

Cat de greu este interviul cu angajatorul pentru postul de asistent medical, in situatia in care se urmareste angajarea inaintea recunoasterii diplomei?

Ca orice interviu, si interviul pentru postul de assitent medical este emotionant si tensionant. Inaintea oricarui interviu candidatul trebuie sa se pregateasca atat cu intrebari cat si  cu raspunsuri clare si la subiect legate de pregatire si experienta, sa isi sublinieze cunostintele si capacitatea profesionala, de adaptare si invatare. Prezenta la interviu este si ea un factor de decizie, in consecinta o tinuta civilizata si ingrijita este o conditie esentiala.
Candidatii care se pregatesc pentru un interviu prin intermediul firmelor de intermediere vor fi consiliati si sfatuiti anterior interviului de catre agentul de intermediere. Astfel, agentul va poate furniza sfaturi utile si de folos si va fi langa dvs pentru a va asista , sustine si, la nevoie, interveni in cadrul convorbirii cu angajatorul. 
(!) Nu ne este cunoscut daca toate companiile de intermediere asistenti medicali in Germania aplica aceasta metoda de optimizare,asistenta si pregatire pentru interviul cu angajatorul sau sub ce forma/conditii  se desfasoara intermedierea. Cereti detalii asupra procesului de intermediere de la compania cu care colaborati!


Cum e mai bine sa caut un post de asistent medical in Germania, singur sau printr-o firma de intermediere?


In principiu, decizia de a cauta singur un post de asistent medical in Germania sau de a apela la o firma de intermediere o luati dvs. Fiecare decide pentru el insusi daca si cu cine colaboreaza. 
Dar pentru ca  totusi va datoram un raspuns,il vom da cu referire la noi insine si la serviciile de intermediere pe care noi le oferim , fara a putea  face referire la toate firmele de intermediere din Germania sau Romania.
Avantajele colaborarii cu noi ne-au fost semnalate de persoanele cu care am venit in contact si care s-au declarat multumite de modul nostru de lucru. Pe langa serviciul propriuzis de intermediere la un angajator german din zona Frankfurt am Main si alte orase invecinate, colaborarea cu noi va aduce cateva servicii gratuite in plus, si anume:

-procesul de relocare in Germania. Va sprijinim ,asistam si va sfatuim in consecinta

-suport in vederea recunoasterii diplomei, inclusiv comunicarea directa cu oficialitatile

Suportul pe care vi-l oferim este un aspect  complex si de durata cu care dvs nu trebuie sa va bateti capul singur si in care ne aveti ca si partener de nadejde.


Pentru intrebari cu referire la profesia de asistent medical in Germania, la eventualitatea ocuparii unui loc de munca in zona Frankfurt am Main  si a serviciilor de relocare, va stam la dispozitie cu numarul de telefon: 01522.399.7005, de Luni pana Vineri intre orele 10.00-18.00 si sambata de la orele 10.00 pana la orele 16.00.

33 Kommentare:

  1. Anonym12:50

    Buna ziua. eu sunt asistenta medicala si lucrez in germania la ingrijit batrani alaturi de doamne necalificate sau doamne infirmiere in romania..In mod normal este sub nivelul meu de pregatire, eu avand experienta pe terapie intensiva in Romania.Ajung sa ma plafonez din comoditate desi stiu ca intr-un spital sunt alte conditii, nu stai 24 de ore la datorie, ai alte salarii si alte drepturi.Si ai si alta recunoastere social vorbind.Voi verifica exact cunostintele de germana pe care le-am acumulat,eu cred ca sunt undeva la B1,ma inscriu la un curs si apelez la dvs pentru un loc de munca in Frankfurt.Imi doresc sa lucrez intr-un spital pe terapie intensiva! asta e meseria mea!Danke! Angela

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. @Anonym,in acest caz asteptam aplicatia dvs pentru un post de asistent medical terapie intensiva. Numai bine!

      Löschen
  2. Simon L.11:16

    Nu se intra usor intr-un spital pe post de asistenta mai ales in vestul Germaniei unde intr-adevar se inghesuie toti. Si eu am lucrat pe terapie intensiva si am aplicat acum la dvs pentru un post in domeniu, detalii veti vedea in Curiculum. Vorbesc germana, fac in continuare cursuri si sunt si autodidacta, chiar imi doresc sa obtin un loc de munca conform pregatirii mele si sa imi aduc si familia in Frankfurt.Sper ca reusiti sa ma ajutati si pe mine. Sunt constienta ca se face o selectie si vor fi interviuri, va asigur insa de toata seriozitatea mea.

    AntwortenLöschen
  3. @doamna Simon, aplicatia dvs a ajuns la noi,maine veti fi contactata. Trebuie sa spun ca este una dintre cele mai bine realizate aplicatii, completa si profesionala. Este o reala placere sa colaboram cu candidati ca dvs. Numai bine!

    AntwortenLöschen
  4. Anonym19:24

    Buna seara.Deci practic daca ne gasiti un loc de munca in domeniu ne ajutati cu tot ce presupune primii pasi la job, ca de exemplu inregistrari,deschideri conturi,informatii diverse? Dar daca vreau sa imi aduc si copiii in Germania, impreuna cu sot, e in regula?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. @Anonim, da, ati inteles corect, serviciile de relocare intra si ele in pachetul de intermediere asistente medicale. Practic, nu va lasam sa va bateti capul singur/singura cu treburile administrative. Daca doriti sa va aduceti familia in Germania o puteti face,e decizia dvs si nu va opreste nimeni. Pana la urma salariul de asistent medical va va permite relocarea familiei mai devreme decat in alte conditii de munca.Detalii despre asta putem discuta cand si daca va fi cazul. Numai bine!

      Löschen
    2. Anonym20:59

      Ok,multumesc pentru raspuns, este un lucru bun ca aveti resurse si disponibilitate pentru asta,stiu prin ce au trecut altii si imi inchipui cum e sa te lovesti singur de birocratia din Germania. O seara frumoasa, ne vedem la dvs la birou!

      Löschen
  5. Anonym16:56

    Zi buna! Mă bucur sa descopăr ca mai exista corectitudine! Sunt asistent medical în Italia! Experiența mea în sistemul sanitar este legata de batrani și bolile specifice batranetii! Nu am nici măcar cunoștințele minime de limba germana, din păcate! Ce șanse pot avea în vederea obținerii unui loc de munca în Germania? Mulțumesc anticipat!

    AntwortenLöschen
  6. Buna ziua @Anonim si multumim pentru feed-back!
    In domeniul medical nu se poate lucra fara cunostinte de limba germana. Cauzele sunt evidente: aveti contact direct cu pacientii si o raspundere pe masura diplomei pe care o detineti. Pentru a va exercita meseria va trebui sa veniti in Germania cu un pachet de cunostinte de limba germana,pentru a avea o baza pe care sa invatati in continuare. Va ajutam noi in procesul de angajare, cu privire la cursuri, recunoastere si celelalte aspecte ale relocarii. Dvs veniti cu experienta profesionala, un minim de limba germana, noi venim cu oportunitatea jobului si relocarea concreta. Numai bine!

    AntwortenLöschen
  7. Buna ziua,

    as dori si eu o informatie destul de importanta pentru mine si cred ca si pentru alte persoane care doresc sa aplice pentru un post de asistent medical in Germania.

    Sunt recunoscute in Germania scolile postliceale care scolarizeaza asistenti medicali generalisti?
    Se face vreo diferenta intre asistentii medicali generalisti cu scoala postliceala si asistentii medicali generalisti absolventi ai unei facultati de asistenta medicala?


    Va multumesc anticipat

    AntwortenLöschen
  8. @Johnny, daca certificatul/diploma se regaseste in lista pentru recunoastere nu este nicio problema. Diferentele care apar sunt de natura administrativa, important este cand ati inceput respectiv cand ati terminat pregatirea in domneniu.Aici e o diferenta majora de pregatiure a dosarului,in conditii diferite.

    AntwortenLöschen
  9. Anonym15:05

    Buna ziua.Ma aflu in Germania de 7 luni.Am urmat 6 luni cursul de germana B1-DTZ cerificat si la sfarsitul acestei luni incep cursul B2 care se termina in 31 iulie.Ultimii 8 ani am lucrat ca asistenta medicala intr-un Institut geriatric in italia,recunoasterea profesiei de catre ministerul sanatatii italian a fost in 2005.As vrea sa stiu va rog,daca pot trimite dosarul pentru acreditare la Stuttgart fara sa am inca certificatul TELC:.pentru B2..si care sunt in definitiv actele necesare?Exista un Formular Standard -Schriflicher Antrag..Dosarul meu cuprinde doar.-CV;diplome traduse si legalizate in Romania(au fost apostilate pentru recunoasterea italiana in 2005);referente de la ultimul loc de munca italian,certificat de la colegiul infermieristic italian ca sunt inscrisa si n am avut culpe medicale,cazier din Germania,atestat de la medicul de casa german si cam atat..Aveti contacte si cu landul Baden-Wurttenberg?Caut o Firma de intermediere in Freiburg si poate prin intermediul dv.reusescIn asteptarea unui raspuns va multumesc

    AntwortenLöschen
  10. Buna seara, deocamdata va putem ajuta exclusiv pe Hessen, in problema locului de munca pentru asistenti medicali. Succes!

    AntwortenLöschen
  11. Anonym16:44

    Buna ziua . Eu sunt deja in frankfurt am mein si imi caut loc de munca atat eu cat si sotul meu ca asistent medical nu ca ingrijitor. Am venit prin intermediul unei firme care promite mult si face putin sau chiar deloc. Insa eu am dat examenul de B2 la telc oradea si astept un raspuns. Stiu ca fara acea recunoastere nu am sanse sa lucrez ca asistent medical dar as avea totusi o sansa ? Si as dori sa stiu daca percepeti vre-un comision pentru ajutorul oferit. Multumesc

    AntwortenLöschen
  12. Buna ziua @Anonym. Fara recunoastere exista sanse de angajare, pe o pozitie inferioara celei de asistent, dar atentie la ce angajator apelati si ce contracte de intermediere semnati! Serviciile noastre de intermediere in domeniul medical sunt in anumite conditii fara onorariu din partea viitorului angajat. Nu vorbim de comisioane, pe noi nu ne intereseaza procente din salariul dvs.Luati legatura cu noi telefonic pentru detalii.

    AntwortenLöschen
  13. Anonym14:08

    Buna ziua ,Ma numesc Andrei AnaMaria vin din Romania si sunt in Germania de 1 an si 4 luni.Acum 2 luni am fost in tara sa imi dau nivelul de limba pentru ca aici am venit prin fortele de munca cu o firma din Romania care ne_am promis ca vom face curs de limba 9 luni pana la nivelul B2.Dupa 4 luni cursul de limba s_a intrerupt si nimeni nu a mai facut nimic in acest sens.Am luat B2 in Romania la o facultate de stat acreditata,si mi_am timis aici actele mai departe pentru recunoastere.Dupa o saptamana am primit raspuns ca ei nu imi recunosc dipolma de B2 pentru ca trebuie sa fac scoala la ei VSH sau DAA ceea ce pe site_ul lor nu este specificat cum ca as fi obligata sa fac aici scoala.As avea o intrebare....Stie cienva ce pot sa fac mai departe?pentru ca eu am facut Universitatea de Medicina si Farmacie ,Facultatea de Moase si Asistenta medicala vreau sa lucrez ca asistenta medicala nu ca Pflegehelfer.Astept raspunsul dumneavoastra...O zi buna..

    AntwortenLöschen
  14. Anonym14:09

    Buna ziua ,Ma numesc Andrei AnaMaria vin din Romania si sunt in Germania de 1 an si 4 luni.Acum 2 luni am fost in tara sa imi dau nivelul de limba pentru ca aici am venit prin fortele de munca cu o firma din Romania care ne_am promis ca vom face curs de limba 9 luni pana la nivelul B2.Dupa 4 luni cursul de limba s_a intrerupt si nimeni nu a mai facut nimic in acest sens.Am luat B2 in Romania la o facultate de stat acreditata,si mi_am timis aici actele mai departe pentru recunoastere.Dupa o saptamana am primit raspuns ca ei nu imi recunosc dipolma de B2 pentru ca trebuie sa fac scoala la ei VSH sau DAA ceea ce pe site_ul lor nu este specificat cum ca as fi obligata sa fac aici scoala.As avea o intrebare....Stie cienva ce pot sa fac mai departe?pentru ca eu am facut Universitatea de Medicina si Farmacie ,Facultatea de Moase si Asistenta medicala vreau sa lucrez ca asistenta medicala nu ca Pflegehelfer.Astept raspunsul dumneavoastra...O zi buna..

    AntwortenLöschen
  15. @anonym, nu orice diploma de limba germana este recunoscuta de autoritati. Inainte de a aplica pentru o recunoastere este bine sa va informati cu privire la conditii. E foarte probabil sa fi dat acel examen degeaba in Romania. Repetati examenul in Germania .
    Cat despre conditiile contratule incalcate de firma cu care ati venit dvs in Germania: apelati la avocat.

    AntwortenLöschen
  16. unde pot sa mi trimit diploma aici in Germania pt recunoastere?

    AntwortenLöschen
  17. @Flavia, la institutia responsabila din Landul in care sunteti inregistrata. Nu ati specificat unde sunteti.

    AntwortenLöschen
  18. Anonym21:39

    Buna seara!
    Am citit comentarile de mai sus, insa am o neclaritate?
    Pentru recunoastere profesionala in Germania ca asistenta medicala, landul Hessen, ce nivel de Limba germana este necesar, sau mai bine spus , obligatoriu, B1 sau B2 ?
    Pentru landul Hessen , la ce institutie trebuie sa fie depuse actele in vederea obtinerii recunoastintei profesionale? Va multumesc anticipat ! O seara buna!

    AntwortenLöschen
  19. @anonym, actele se depun la Regierungspräsidium Darmstadt. Acolo gasiti toate cererile in functie de diploma/certificatul de asistent medical detinute. B2 este nivelul de limba pretins. Succes!

    AntwortenLöschen
  20. Puteti sa imi spuneti va rog daca in Germania se face diferenta intre asistent medical si infirmiera. In cazul in care da, care este termenul german pentru Infirmiera? Krankenschwester sau Krankenpfleger se refera exclusiv la asistent medical din cate stiu eu. Multumesc

    AntwortenLöschen
  21. Puteti sa imi spuneti va rog daca in Germania se face diferenta intre asistent medical si infirmiera. In cazul in care da, care este termenul german pentru Infirmiera? Krankenschwester sau Krankenpfleger se refera exclusiv la asistent medical din cate stiu eu. Multumesc

    AntwortenLöschen
  22. Buna ziua, Kinga Lesan. Termenul este Krankenpflegehelferin. Succes!

    AntwortenLöschen
  23. Buna ziua.sant asistenta medicala cu o vechime de 11 ani bloc operator braila si 9 ani italia unitate coronarica ,bloc operator.As dori sa lucrez in Germania .Nu pot obtine certificat de conformitate ,mentionez ca am recomandare . Multumesc.

    AntwortenLöschen
  24. Lili15:22

    Va rog sa imi spuneti ce inseamna pentru dvs.o aplicatie bine realizata,completa si profesionala deoarece intentionez sa lucrez si eu ca asistent medical in Germania si sper la o colaborare cu dvs.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Buna ziua. Cred ca e destul de complicat sa va explic intr-un comentariu ce inseamna o aplicatie bine realizata, nu credeti si dvs asa? :) Cautati in blog, mai sunt articole legate de aplicatii. Sau, luati legatura cu biroul pentru realizarea unui CV si a unei scrisori de intentie. Numai bine.

      Löschen
  25. Buna ziua, sunt in Bad homburg de o luna. Nu stiu limba deloc. As vrea sa ma bag la un curs dar nu stiu unde sa il termin mai repede ca sa pot profesa in meseria mea.

    AntwortenLöschen
  26. As putea urma o facultate/cursuri în Germania, specialitate asistent medical, zona Hamburg? Mai multe informații, va rog.

    AntwortenLöschen
  27. Anonym17:20

    Bună ziua! Mă puteți ajuta cu o facultate/cursuri în Germania pentru a obține diploma cu specialitatea Asistent medical? Mai multe detalii,vă rog.

    AntwortenLöschen
  28. Anonym12:26

    Ce este mai ok... asistenta la in azil privat sau la unul de stat in Germania?

    AntwortenLöschen

Hinweis: Nur ein Mitglied dieses Blogs kann Kommentare posten.