Dienstag

Alocatia pentru copii in Germania - Kindergeld



Kindergeld – Alocatia pentru copii din Germania( Alocatia Europeana)
   

UPDATE: 
Alocatia in Germania s-a marit la 190 de Euro, din luna ianuarie 2016, pentru primul si al doilea copil. Al trei-lea copil-196 euro, al patru-lea copil-221 Euro.
Comunicati la Familienkasse numerele de identificare fiscala ale copiilor!

Noul numar de telefon pentru asistenta si ajutor la depunerea dosarului de alocatie in Germania, precum si in relatia cu Familienkasse: 0162 33 99 33 5

Cetatenii romani care muncesc  legal in Germania au dreptul de a primi alocatie pentru copiii lor, atat in situatia in care copilul(copiii) se afla in Germania cat si in situatia in care acestia traiesc in Romania. In acest din urma caz, conditia care se impune este ca , copiii sa fie in ingrijirea parintilor si nu lasati in grija altor membrii ai familiei(matusi, bunici, etc) .
In situatia in care copilul primeste alocatie in Romania,cuantumul alocatiei in Germania se va calcula scazand suma incasata lunar in Romania (cca 10 Euro)
La mutarea in Germania, alocatia din Romania va fi sistata.

Valoarea alocatiei in Germania 

Valoarea alocatiei in Germania este , pentru primul si al doilea copil, in valoare de 184 de euro.  Pentru al treilea copil valoarea alocatiei lunare este de 190 de euro, iar pentru fiecare copil in plus valoarea urca la 215 euro/luna.
Plata alocatiei pentru copii se poate obtine si retroactiv, de la data inregistrarii, in cazul in care parintele care lucreaza de o mai lunga perioada in Germania nu a aplicat de la inceput pentru primirea alocatiei.

Limita de varsta pentru acordarea alocatiei in Germania

Alocatia se poate acorda in Germania pana la varsta de 25 de ani ai copilului, tanarului adult, in conditiile  formari profesionale / scolare . In acest sens trebuie prezentate dovezile pretinse de insitutia competenta. Exceptia o constituie copiii cu handicap care nu se pot intretine singuri.

Cererea in vederea primirii alocatiei

Cererea, insotita de documentele justificatoare, se depune la Familienkasse. Insititia va poate pretinde pe parcurs diferite acte si documente. Daca nu tineti seama de ele si dosarul dvs este incomplet riscati sa primiti refuzul acordarii alocatiei.

Refuzul  acordarii alocatiei

Daca in urma procesarii dosarului dvs institutia familiei considera ca nu indepliniti conditiile acordarii alocatiei, va va transmite asta in scris. Decizia este insotita de motivele pentru care cererea dvs a fost refuzata. In urma primirii instiintarii, aveti la dispozitie cca 4 saptamani sa va manifestati, in scris, dezacordul privind decizia de la Familienkasse. Contestatia deciziei  trebuie argumentata / documentata.

Daca aveti nevoie de consiliere pe cazul dvs specific, legat de alocatia in Germania, daca doriti sa va asistam noi in depunerea unui nou dosar sau sa preluam comunicarea cu Familienkasse legat de un dosar care exista deja, CONTACTATI-NE pentru o programare.









37 Kommentare:

  1. Anonym23:15

    Buna seara !
    In primul rand multumiri pentru efortul depus de dumneavoastra !
    Pe scurt : sunt o mama singura cu copilul lasat in grija fratelui meu .Ca multi altii am aplicat pentru alocatia de copil dar aceasta a fost refuzata pe motivul ca minorul nu e in ingrijirea mea fizica .Va rog sa imi spuneti daca se reiau documentele completate de catre bunica ??? adica cererea propriuzisa - antrag ,fuer kindergeld -, este facuta de bunica ? si la fel pe doc 401 si 411 dumneaei va figura ca si solicitant ? si in
    eventualitatea in care raspunsul dvs este afirmativ in ceea ce priveste noile documente si presupunand ca se va primi un raspuns favorabil de la FK . atunci bunica va deschide un cont intr/o banca sau banii se pot vira in contul meu de salarii .?
    Va multumesc foarte mult pentru atentie !

    AntwortenLöschen
  2. @Anonim, bunica locuieste in Germania si copilul este in grija ei?

    AntwortenLöschen
  3. Buna ziua!
    Toate aceste reguli sunt valabile si pentru cetatenii Republicii Moldova?

    AntwortenLöschen
  4. @Veronica Cebotari, mai mult ca sigur conditiile si procedura sunt diferite pentru cetatenii non EU. Cuantumul alocatiei insa cu siguranta este acelasi. Detalii exacte pentru cetatenii Republicii Moldova primiti la Familienkasse in orasul dvs.

    AntwortenLöschen
  5. Anonym18:40

    Buna!am depus acte pentru alocatie acum 2 ani.banii ar fi trebuit sa-i primesc dar acum mi se cere numarul de dosar unde as putea sa il gasesc eu acasa nu am nimic multumesc.

    AntwortenLöschen
  6. Buna ziua. Cu datele putine pe care le dati nu puteti primi un raspuns. Cum au decurs lucrurile in relatia cu Familienkasse in acesti doi ani? pentru detalii, contactati va rog Biroul ´´Servicii pentru Romani´´- tel: 015223997005-in limba romana intre orele 10.00-18.00

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Anonym14:14

      BUNA ZIUA.Am primit alocatia pana in iunie cand a terminat copilul scoala 12 clase.Acum ca urmeaza facultatea am adeverinta de student tradusa in limba germana si legaliza.ce acte mai trebuie sa am fac dosarul de la capat sau decat adeverinta ca e student.401sau411.VA MULTUMESC

      Löschen
  7. Bună seara! Va rog sa mi spuneți și mie cât durează piña vine răspunsul pentru alocatie ,am depus actele de 9 luni și sun în fiecare săptămână și mi se spune de fiecare data ca au mult de lucru sa am răbdare.

    AntwortenLöschen
  8. Bună seara! Va rog sa mi spuneți în cât timp de la depunerea actelor pentru alocație ar trebuii sa primesc un răspuns ,aștept de 9 luni și nu am primit nimik ,de fiecare data când sun la ei mi se spune același lucru sa am răbdare,.

    AntwortenLöschen
  9. Buna seara. Termenele pot varia de la cateva saptamanai la cateva luni. Nu am inteles daca in acest interval ati primit ceva de la familienkasse sau nu. Acesta raspuns face diferenta pentru un sfat optim. Numai bine.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Bună ziua, tot de 8,9 luni am trimis și eu actele am primit răspuns ca le mai trebuie încă o data arbeitsbescheinigung și o anexă, acum le am trimis si pe aceasta e fix o luna....cat va mai dura acum...
      Ms frumos numai bine

      Löschen
  10. Anonym23:19

    Buna seara! Ma aflu in germania cu cei doi copii ai mei de 3 luni, sotul meu lucreaza aici de 5 ani. Cum pot obtine alocatia retroactiva in conditiile in care sotul meu a lucrat prima data cu gheverb dupa care a fost angajat aprox 1 an dupa iar gheverb si angajat din nou aprox 2 ani si acum angajat in alta parte de 4 luni. El a avut ameldung in mai multe orase a germaniei in functie de locul de munca. Intrebarea mea este; cum pot obtine alocatia retroactiva si pe cat timp. Noi nu am beneficiat niciodata de vreun ajutor sau alocatie de la statul german pana in prezent. Multumesc

    AntwortenLöschen
  11. Buna seara si la multiani! Va rugam sa ne contactati telefonic pentru detalii privind alocatia pentru copii in Germania.Tel: 015223997005-in limba romana, intre orele 10.00-18.00.

    AntwortenLöschen
  12. buna ziua,am o nelamurire,cum se depun actele online pentru kindergeld si ce acte sunt necesare pentru a lua banii retroactiv?multumesc anticipat

    AntwortenLöschen
  13. Bună am și eu o problema sunt în Germania de un an și jumătate lucrez cu acte în regula am un copil care e în ro problema e ca copilu nu este trecut pe numele meu figureze ca mama în acte da e pe numele fostului soț as putea sa obțin alocația ce ar trebui sa fac???

    AntwortenLöschen
  14. Anonym06:00

    Buna! La moment beneficiez de kindergeld, dar doar din momentul depunerii cererii pentru kindergeld. Acum am aflat ca pot primi banii retroactiv, asta ar insemna cam inca pentru 2 ani in urma pentru 2copii,insa nu stiu care este toata procedura. Ma puteti ajuta in privinta aceasta cu ceva?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Buna ziua, da, va putem ajuta cu cererea pentru alocatie retroactiva. Contactati biroul la 01623399335.

      Löschen
    2. @Lidia Bobutac, da, va putem ajuta legat de alocatie.

      Löschen
  15. buna ziua ,am si eu o problema destul de grava , cu 10 zile in urma am fost oprit cu masina si mi sa gasit 1,94 alcool in aerul expirat , nu sunt in perioada de proba si munceam ca sofer de tir, iar acum din aceasta cauza nu ami mai pot gasi de munca in domeniul respectiv , la ce pedeapsa minima ma pot astepta din cauza celor intamplate sau ce va urma sa fac pt. redobandirea dreptului de conducere in germania unde si locuiesc . va multumesc mult dac ma puteti ajuta.

    AntwortenLöschen
  16. buna ziua la cat timp de la venirea deciziei de alocatie intra bani in cont va multumesc

    AntwortenLöschen
  17. Buna ziua,daca nu am stampila firmei din germania pe contract,se poate face dosarul pe alocatia ue?

    AntwortenLöschen
  18. Buna ziua am lucrat in Germania citiva ani buni, apoi am primit somaj,unan de zile! am prins 2 luni de somaj din anul 2015, alocatia pentru copii se sfirseste acolo sau primesc tot anul lui 2015?Cu stima asteptraspunsul dv stra . Va rog mult!

    AntwortenLöschen
  19. Buna ziua si La multi ani!!!!! Mar interesa daca actele care trebue la alocatie trebue traduse si legalizate si ce acte mai exsact trebue!

    AntwortenLöschen
  20. Bunä ziua! Am depus dosarul complet inclusiv adeverinta in originala din romania precum ca copii mei numai primesc alocatia in ro din 01.06.2016! Dosarul a fost depus pe 12.08.16 iar pana azi 15.01.17 nu am primit nici un raspuns de la familienkasse! Ce trebuie facut? Copii mei au acest drept! Lucrez in germania legal cu contract nedeterminat, copii sunt asigurati in germania, avem casa inchiriata deci suntem in regula cu taxele la zi!
    Merci

    AntwortenLöschen
  21. Bunä ziua!
    In luna august 2016 am trimis acteke pt alocatie!Nici un raspuns timp de 5 luni!
    In 23.01.2017 am mers la familienkasse bayern nord si mi s-a spus ca in termen de o lunä trebuie sa primesc o hartie acasa!iar daca nu primesc timp de o lunä nimic sa sun la ei!nentionez cä am intrebat daca toate actele sunt in regulä si mi sa raspuns ca da,dosarul este ok!
    Acum ce vreau sa vä intreb :
    1-ce este aceasta hartie?
    2-cat mai astept pana primesc alocatia?

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Va referiti cel mai probabil la decizia de acrodare. Dupa ce o primiti, cititi cu atentie si daca e cazul, faceti contestatie. daca e in regula, asteptati banii.Daca aveti nevoie de ajutor legat de alocatie, ne gasiti la 0162 3399335-facem programari si sambata pentru urgente. Succes!

      Löschen
  22. Anonym18:10

    buna seara
    daca ambii parinti locuiesc in germania, iar coplilul e in tara , se poate aplica pentru alocatie aici in germania?
    va multumesc

    AntwortenLöschen
  23. Anonym17:55

    Buna seara
    Am primit Kindergeld de doua saptamani, dar doar de la data depunerii dosarului din iunie 2016 iar eu am Ameldung in germania din octombrie 2015,iar copilul meu are ameldung din decembrie 2015, pot face contestatie in termen de o luna si cum ar trebui formulata ssa pot primi diferenta de bani pe perioada ce nu mi-a fost platita ?

    AntwortenLöschen
  24. Anonym15:44

    Buna ziua,daca am depus dosarul pt alocatie in aprilie stiti cumva cam cat dureaza solutionarea acestuia?exista vreun site unde pot afla daca a fost aprobat sau nu?

    AntwortenLöschen
  25. Buna ziua, eu lucrez in Germania cu contract pe perioada determinata de circa 7 luni pe an acesta fiind al 5lea an consecutiv, pot primi alocație pt copil de aici dacă acesta locuiește in Romania împreuna cu mama lui si dacă da ce trebuie sa fac sau dacă m-a puteți ajuta, va multumesc

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Buna ziua, da, puteti primi. Daca doriti sa ne ocupam de dosarul dvs de alocatie in Germania si de relatia cu institutia familiei, luati legatura cu noi la 0162 3399335, intre orele 10.00-18.00

      Löschen
  26. Sorina i15:53

    Bună ziua , locuiesc în Germania împreună cu fiică-mea mea de 12 ani din Mai 2016 , specific ca sunt divorțată și am custodie totala pentru copil. Am depus actele pentru alocatie în August 2016 , în iunie 2017 am fost la kinderkasse sa întreb ce s-a întâmplat cu dosarul ca nu am primit nici un răspuns, mi s-a spus ca nu e complect asta fără a primi vre-o înștiințare acasă, am completat și documentul care lipsea dar nu am mai primit nici un răspuns asa ca în August anul acesta am sunat și mi sa spus ca durează prelucrarea actelor 4 luni și cum aproape au trecut cele 4 luni astăzi am sunat din nou dar de data asta mi sa spus ca durează prelucrarea documentelor 6 luni . Nu mai inteleg nimic , va rog frumos dacă cineva știe care este problema sau cat mai durează. Menționez ca fiica mea face scoala aici de când am venit , din mai 2016. Va multumesc

    AntwortenLöschen
  27. Anonym00:21

    Buna...am depus cerere pt alocatie europeana in luna iulie si nu am primit nici un raspuns pana acum..problema este ca noi am venit acasa in romania si nu mai locuim la adresa din germania! Cum pot afla daca s-a aprobat sau respins dosarul? Nu pot suna pt informatii ca nu stiu limba germana! Cum pot afla detalii referitor la cererea pt alocatii ?

    AntwortenLöschen
  28. Anonym00:25

    Buna...am depus cerere pt alocatie europeana in luna iulie si nu am primit nici un raspuns pana acum..problema este ca noi am venit acasa in romania si nu mai locuim la adresa din germania! Cum pot afla daca s-a aprobat sau respins dosarul? Nu pot suna pt informatii ca nu stiu limba germana! Cum pot afla detalii referitor la cererea pt alocatii ?

    AntwortenLöschen
  29. Anonym13:29

    buna ziua, muncesc in germania, in romania sotia si copilul care primeste alocatie 84 lei.Doresc sa aplic pt.alocatie in germania.Imi trebuie neaparat ceva formular, adeverinta din Romania?Cat am fost in tara am vrut sa fac cerere pt
    sistare alocatie si mi a fost refuzata ca nu aveam contractul la mine.Acum nu mai are cine sa se duca acolo sa ia vreun formular.Fara adeverinte din Romania nu se poate?Mai ale ca mai bine imi bag un bat... cu functionarii romani din Bucuresti.Va multumesc.

    AntwortenLöschen
  30. Am depus actele pt alocație in 29 august ,mi s-a dat nr de alocație dar in rest nimic ,de câte ori sun spun sa am răbdare.Ce aș putea să fac ?

    AntwortenLöschen
  31. Anonym17:21

    Buna,am nevoie de o adeverinta precum ca nu primesc alocatie aici in Germania si nu reusesc ,am incercat si la primarie am trimis mai multe emailuri la Familienkasse si nimic imi trebuie sa bag alocatiea in Romania,aici am beneficiat de alocatie pina in decembrie 2013,poate ma poate ajuta cineva,va multumesc.

    AntwortenLöschen

Hinweis: Nur ein Mitglied dieses Blogs kann Kommentare posten.