Donnerstag

Romani in Germania- Decembrie, editia a treia

Sectiunea de interviuri lunare a fost foarte bine primita de romanii din Germania care au luat contact cu noi. Astfel, seria de povesti cu si despre romanii din Germania a ajuns la a treia editie, editia lunii Decembrie, luna Sarbatorilor de iarna. Veti cunoaste prin intermediul acestui interviu o frumoasa familie de romani care, de ceva vreme, numesc "acasa" locuinta lor din Frankfurt am Main: Familia Ivanescu.


Familia Ivanescu este o tanara familie de ingineri romani relocata in Germania.
Ana-Maria si Alexandru, alaturi de fetita lor, s-au stabilit la Frankfurt am Main in anul 2014. Oameni deschisi si hotarati, Ana-Maria si Alexadru Ivanescu ne ofera exemplul familiei romanesti care s-a integrat in Germania intr-un mod firesc, fara a-si pierde identitatea culturala. Pe Alexandru l-am cunoscut la putin timp dupa mutarea la Frankfurt, atunci cand a apelat la serviciile biroului nostru pentru rezolvarea unor probleme administrative, aparute inevitabil in procesul de relocare.

Am stat de vorba cu Alexandru, capul familiei, despre procesul de mutare in Germania, despre dorinte si planuri de viitor. Ne bucuram ca am fost si suntem alaturi de familia Ivanescu si le multumim pentru increderea acordata de-a lungul timpului!





1. Ce te-a determinat sa te muti in Germania? Cum a fost pentru tine mutarea/adaptarea?
Este destul de greu sa enumar lucrurile care m-au determinat sa accept oferta de munca si sa ma mut in Germania, dar cred ca viitorul este cel mai important, atat pentru mine cat si pentru familia mea.
Mutarea pentru mine a fost usoara, desi am intampinat probleme cu inchirierea unui apartament. Cautarile au durat mai mult decat ma asteptasem. Insa, mi-am dat seama ca adaptarea se face din mers, zi de zi aflu informatii noi si incerc sa ma integrez cat mai bine in acest mediu.

2. Cu ce te ocupi aici? De ce probleme sau dificultati te-ai lovit?
Lucrez in cadrul unei companii care are ca principala activitate proiectarea de statii de tratare a apei potabile si statii de epurare a apelor uzate. Am colaborat la cateva proiecte si in Romania, astfel adaptarea in cadrul echipei a fost destul de usoara. In afara programului timpul trece foarte repede, sunt destul de multe lucruri de pus la punct, chiar si dupa un an de la stabilirea in Germania.

3. Cum ti se pare Germania in comparatie cu Romania? Cum ti se par oamenii de aici?
Avand in vedere profilul meu tehnic recunosc ca Germania are o infrastructura pe care nu pot sa o numesc exceptionala, ci normala, functionala (poate nu 100%), dar care ofera cetateanului un suport corect. Locuiesc intr-un oras important, cu un puternic amestec cultural si stilul de viata al oamenilor de aici poate nu este asa discret. Nu am calatorit inca in Germania ca sa pot avea o parere avizata despre nemti, dar pot spune despre cei pe care i-am cunoscut pana acum ca sunt foarte deschisi.

4. Ce sfaturi ai avea pentru romanii care gandesc sa vina in Germania?
Cel mai important sfat e sa isi doreasca mutarea/schimbarea din tot sufletul. Nu doar sa incerce. Este important sa se informeze corect despre ceea ce insemna viata in Germania. Evident limba germana este foarte importanta si este nevoie sa i se acorde o atentie deosebita. Nu consider ca este necesara o schimbare de mentalitate foarte mare. In orice loc din lume unde ai lucra, trebuie sa dai dovada de respect fata de persoanele din jurul tau si fata de munca.

5. Ce planuri ai? Te vezi in continuare in Germania sau in Romania?
Evident ca sunt hotarat sa raman aici, e o investitie pe termen lung pentru familia mea si nu doar financiar, evident. Totusi e greu de precizat exact ca asa se va intampla. Pentru moment important este sa invatam limba germana cat mai bine si sa ne bucuram cat mai mult de aceasta schimbare. 



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Hinweis: Nur ein Mitglied dieses Blogs kann Kommentare posten.